piątek, 20 maja 2016

Lekki Tornister - zgłoszenia do ogólnopolskiego projektu

Wiem, że ten blog traktuje o ostatnim etapie przedszkolnym w życiu dziecka, ale pomyślałam, że przecież sporo część dzieci od września rozpocznie naukę w pierwszej klasie i warto aby to RODZICE właśnie, poznali problem ciężkiego tornistra. 

Sama jestem mamą, która niejednokrotnie po podniesieniu plecaka zastanawiała się, dlaczego jest taki ciężki?! Po otwarciu wszystko stawało się jasne. Najbardziej zaskakującym "znaleziskiem" były kamienie, które moje dziecię kocha. Tak więc przy każdym wyjściu ze szkoły jakiś trafiał do plecaka aby stworzyć kilkukilogramową kolekcję. Jak wielu rodziców, uważałam, że skoro kilkanaście razy dziennie przypominam o wypakowaniu plecaka to plecak jest wypakowany i to był mój błąd.

Czego dotyczy program? No właśnie świadomości, że plecak to skrzynia pełna skarbów i codziennie trzeba go przewietrzać.

Lekki Tornister jest ogólnopolskim projektem, skierowanym do uczniów klas I–III szkół podstawowych i prowadzonym przez Fundację Rosa od 2011 roku.
To działania prozdrowotne, zmierzające w kierunku profilaktyki chorób układu ruchu wśród najmłodszych.

Apelujemy do rodziców i opiekunów dzieci wczesnoszkolnych, by regularnie kontrolowali zawartość plecaków swoich pociech; do nauczycieli – by wymagali noszenia tylko niezbędnych podręczników, zeszytów i ćwiczeń; oraz do samych uczniów, edukując ich, jak prawidłowo spakować i nosić tornister.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz